Modell: Klass 110.3 i Deutsche Bundesbahn (DB). Höghastighetslok med aerodynamisk front, med det så kallade "vecket". Orientalisk röd lack. Ombyggnadsversion med rektangulära Klatte-fläktgaller, rektangulära motorrumsfönster, utan regnränna runt om, utan förkläde och utan buffertbeklädnad. Löpnummer 110 371-2. Driftskick runt 1993.
Modell: Med mfx+ digital avkodare och omfattande ljudfunktioner. Kontrollerad högprestandadrivning med svänghjul, centralt monterad. Alla fyra axlarna drivs av kardan. Däck med dragkraft. Strålkastare med tre ljus och två röda bakljus i konventionell drift beroende på färdriktning, digitalt styrbara. Strålkastarna på loksidorna 2 och 1 kan stängas av separat digitalt. Dubbel A ljusfunktion. Belysningen i förarhytten kan styras digitalt. Belysningen i maskinrummet kan styras digitalt. Belysning med underhållsfria varmvita och röda lysdioder (LED). Detaljerade takkonstruktioner med DBS 54 strömavtagare. Många separat fästa delar som styrstänger, steg och UIC-uttag. Bufferthöjd enligt NEM. Kinematiskt styrda stängningskopplingar. Bromsledningar och skruvkopplingar ingår som separat fästbara delar. Längd över buffert ca 18,9 cm.
Höjdpunkter
- Strömavtagare av typen DBS 54.
- Strömavtagaren kan höjas och sänkas digitalt.
- Belysningen i förarhytten kan styras digitalt.
- Belysning i maskinrummet.
- Kinematiskt styrda stängningskopplingar.
- MFX+ digital avkodare med omfattande ljus- och ljudfunktioner.
- Bufferthöjd enligt NEM.
Karakteristika: | ---------- |
Spåra: | H0 |
Piktogram: | 5 ) U N h # § Y |
Epok: | V |
Varning: | Endast för vuxna |
Warnhinweis_USA: | OBS inte för barn under 15 år |
Digitala funktioner | Kontroll Enhet | Mobil Station | Mobil Station 2 | Central Station 1/2 | Central Station 3/2 |
Strålkastare | x | x | x | x | x |
Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x |
Buller vid körning av ellok | x | x | x | x | x |
Horn | x | x | x | x | x |
Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x |
Direkt kontroll | | x | x | x | x |
Bromsen gnisslar av | | x | x | x | x |
Belysning i hytten | | x | x | x | x |
Toppsignallok sida 2 av | | x | x | x | x |
Växlingsvisselpipa | | | x | x | x |
Manövrering + manövreringsljus | | | x | x | x |
Strålkastare lok sida 1 av | | | x | x | x |
Belysning i maskinrummet | | | x | x | x |
Konduktörens visselpipa | | | x | x | x |
Fläkt | | | x | x | x |
Kompressor | | | | | x |
Ventilera tryckluft | | | | | x |
Sands | | | | | x |
Öppna dörren till förarhytten | | | | | x |
Buller från kupolen | | | | | x |
Buller från kupolen | | | | | x |
Buller från drift | | | | | x |
Buller från drift | | | | | x |
Buller från drift | | | | | x |
Buller från vindrutetorkare | | | | | x |
Buller från drift | | | | | x |
Huvudströmbrytare | | | | | x |
Buller från drift | | | | | x |
Bakväxeln klackar | | | | | x |