Modell: Klass 110.3 i Deutsche Bundesbahn (DB). Höghastighetslok med aerodynamisk front, med det så kallade "vecket". Orientalisk röd lack. Ombyggnadsversion med rektangulära Klatte-fläktgaller, rektangulära motorrumsfönster, utan regnränna runt om, utan förkläde och utan buffertbeklädnad. Löpnummer 110 371-2. Driftskick runt 1993.
Modell: Med mfx+ digital avkodare och omfattande ljudfunktioner. Kontrollerad högprestandadrivning med svänghjul, centralt monterad. Alla fyra axlarna drivs av kardan. Däck med dragkraft. Strålkastare med tre ljus och två röda bakljus i konventionell drift beroende på färdriktning, digitalt styrbara. Strålkastarna på loksidorna 2 och 1 kan stängas av separat digitalt. Dubbel A ljusfunktion. Belysningen i förarhytten kan styras digitalt. Belysningen i maskinrummet kan styras digitalt. Belysning med underhållsfria varmvita och röda lysdioder (LED). Detaljerade takkonstruktioner med DBS 54 strömavtagare. Många separat fästa delar som styrstänger, steg och UIC-uttag. Bufferthöjd enligt NEM. Kinematiskt styrda stängningskopplingar. Bromsledningar och skruvkopplingar ingår som separat fästbara delar. Längd över buffert ca 18,9 cm.
Höjdpunkter
- Strömavtagare av typen DBS 54.
- Strömavtagaren kan höjas och sänkas digitalt.
- Belysningen i förarhytten kan styras digitalt.
- Belysning i maskinrummet.
- Kinematiskt styrda stängningskopplingar.
- MFX+ digital avkodare med omfattande ljus- och ljudfunktioner.
- Bufferthöjd enligt NEM.
| Karakteristika: | ---------- |
| Spåra: | H0 |
| Piktogram: | 5 ) U N h # § Y |
| Epok: | V |
| Varning: | Endast för vuxna |
| Warnhinweis_USA: | OBS inte för barn under 15 år |
| Digitala funktioner | Kontroll Enhet | Mobil Station | Mobil Station 2 | Central Station 1/2 | Central Station 3/2 |
| Strålkastare | x | x | x | x | x |
| Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x |
| Buller vid körning av ellok | x | x | x | x | x |
| Horn | x | x | x | x | x |
| Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x |
| Direkt kontroll | | x | x | x | x |
| Bromsen gnisslar av | | x | x | x | x |
| Belysning i hytten | | x | x | x | x |
| Toppsignallok sida 2 av | | x | x | x | x |
| Växlingsvisselpipa | | | x | x | x |
| Manövrering + manövreringsljus | | | x | x | x |
| Strålkastare lok sida 1 av | | | x | x | x |
| Belysning i maskinrummet | | | x | x | x |
| Konduktörens visselpipa | | | x | x | x |
| Fläkt | | | x | x | x |
| Kompressor | | | | | x |
| Ventilera tryckluft | | | | | x |
| Sands | | | | | x |
| Öppna dörren till förarhytten | | | | | x |
| Buller från kupolen | | | | | x |
| Buller från kupolen | | | | | x |
| Buller från drift | | | | | x |
| Buller från drift | | | | | x |
| Buller från drift | | | | | x |
| Buller från vindrutetorkare | | | | | x |
| Buller från drift | | | | | x |
| Huvudströmbrytare | | | | | x |
| Buller från drift | | | | | x |
| Bakväxeln klackar | | | | | x |