Modell: Klass 110.3 i Deutsche Bundesbahn (DB). Höghastighetslok med aerodynamisk front, med det så kallade "vecket". Orientalisk röd lack. Ombyggnadsversion med rektangulära Klatte-fläktgaller, rektangulära motorrumsfönster, utan regnränna runt om, utan förkläde och utan buffertbeklädnad. Löpnummer 110 371-2. Driftskick runt 1993.
Modell: Med mfx+ digital avkodare och omfattande ljudfunktioner. Kontrollerad högprestandadrivning med svänghjul, centralt monterad. Alla fyra axlarna drivs av kardan. Däck med dragkraft. Strålkastare med tre ljus och två röda bakljus i konventionell drift beroende på färdriktning, digitalt styrbara. Strålkastarna på loksidorna 2 och 1 kan stängas av separat digitalt. Dubbel A ljusfunktion. Belysningen i förarhytten kan styras digitalt. Belysningen i maskinrummet kan styras digitalt. Belysning med underhållsfria varmvita och röda lysdioder (LED). Detaljerade takkonstruktioner med DBS 54 strömavtagare. Många separat fästa delar som styrstänger, steg och UIC-uttag. Bufferthöjd enligt NEM. Kinematiskt styrda stängningskopplingar. Bromsledningar och skruvkopplingar ingår som separat fästbara delar. Längd över buffert ca 18,9 cm.
Höjdpunkter
- Strömavtagare av typen DBS 54.
 - Strömavtagaren kan höjas och sänkas digitalt.
 - Belysningen i förarhytten kan styras digitalt.
 - Belysning i maskinrummet.
 - Kinematiskt styrda stängningskopplingar.
 - MFX+ digital avkodare med omfattande ljus- och ljudfunktioner.
 - Bufferthöjd enligt NEM.
 
| Karakteristika: | ---------- | 
| Spåra: | H0 | 
| Piktogram: | 5 ) U N h # § Y | 
| Epok: | V | 
| Varning: | Endast för vuxna | 
| Warnhinweis_USA: | OBS inte för barn under 15 år | 
| Digitala funktioner | Kontroll Enhet | Mobil Station | Mobil Station 2 | Central Station 1/2 | Central Station 3/2 | 
| Strålkastare | x | x | x | x | x | 
| Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x | 
| Buller vid körning av ellok | x | x | x | x | x | 
| Horn | x | x | x | x | x | 
| Reglage för strömavtagare | x | x | x | x | x | 
| Direkt kontroll |  | x | x | x | x | 
| Bromsen gnisslar av |  | x | x | x | x | 
| Belysning i hytten |  | x | x | x | x | 
| Toppsignallok sida 2 av |  | x | x | x | x | 
| Växlingsvisselpipa |  |  | x | x | x | 
| Manövrering + manövreringsljus |  |  | x | x | x | 
| Strålkastare lok sida 1 av |  |  | x | x | x | 
| Belysning i maskinrummet |  |  | x | x | x | 
| Konduktörens visselpipa |  |  | x | x | x | 
| Fläkt |  |  | x | x | x | 
| Kompressor |  |  |  |  | x | 
| Ventilera tryckluft |  |  |  |  | x | 
| Sands |  |  |  |  | x | 
| Öppna dörren till förarhytten |  |  |  |  | x | 
| Buller från kupolen |  |  |  |  | x | 
| Buller från kupolen |  |  |  |  | x | 
| Buller från drift |  |  |  |  | x | 
| Buller från drift |  |  |  |  | x | 
| Buller från drift |  |  |  |  | x | 
| Buller från vindrutetorkare |  |  |  |  | x | 
| Buller från drift |  |  |  |  | x | 
| Huvudströmbrytare |  |  |  |  | x | 
| Buller från drift |  |  |  |  | x | 
| Bakväxeln klackar |  |  |  |  | x |