Ellok Rc4 1174 i Green Cargo.
? Modell med blå färg och Green Cargo-logotyp tillgänglig för första gången
? Rik detaljrikedom med många separat fästa plug-in-delar
? Med omkopplingsbart helljus och individuellt omkopplingsbar strålkastare eller bakljus i digitalt läge
Framgången för klasserna Rc1 till Rc4 bygger på ASEA-tyristortekniken, som använts i svenska lok sedan 1960-talet. Från 1967 till 1982 sattes 265 lok i trafik. Med 130 enheter var den fjärde serien den största i denna lokklass.När
Statens Järnvägar delades upp i olika divisioner den 1 januari 2001 togs alla Rc4:or som fortfarande var i tjänst över till Green Cargo och används nu endast för godstransporter.
| Specifikationer: |
| Allmän information | | Koppling | | NEM-axel 362 utan stängd kopplingsmekanism | | Minsta radie | | 358 mm | | Antal axlar med dragdäck | | 1 | | Antal drivande axlar | | 4 | | Svänghjul | | Ja | | Elektrisk | | Gränssnitt | | Elektriskt gränssnitt för dragfordon PluX22 | | Strålkastare | | Ljusväxling trogen det svenska originalet. |
| | | Digital avkodare | | PluX22 | | Typ av avkodare | | MS450P22 | | Ljud | | Ja | | LED-strålkastare | | Ja | | Extra ljusfunktion | | Ja | | Kondensator för buffert | | Ja | | Mätningar | | Längd över buffert | | en mm 179 |
|