Ellok Rc4 1174 i Green Cargo.
? Modell med blå färg och Green Cargo-logotyp tillgänglig för första gången
? Rik detaljrikedom med många separat fästa plug-in-delar
? Med omkopplingsbart helljus och individuellt omkopplingsbar strålkastare eller bakljus i digitalt läge
Framgången för klasserna Rc1 till Rc4 bygger på ASEA-tyristortekniken, som använts i svenska lok sedan 1960-talet. Från 1967 till 1982 sattes 265 lok i trafik. Med 130 enheter var den fjärde serien den största i denna lokklass.När
Statens Järnvägar delades upp i olika divisioner den 1 januari 2001 togs alla Rc4:or som fortfarande var i tjänst över till Green Cargo och används nu endast för godstransporter.
| Specifikationer: | 
| Allmän information |  | Koppling |  | NEM-axel 362 utan stängd kopplingsmekanism |  | Minsta radie |  | 358 mm |  | Antal axlar med dragdäck |  | 1 |  | Antal drivande axlar |  | 4 |  | Svänghjul |  | Ja |  | Elektrisk |  | Gränssnitt |  | Elektriskt gränssnitt för dragfordon PluX22 |  | Strålkastare |  | Ljusväxling trogen det svenska originalet. |  
  |  | | Digital avkodare |  | PluX22 |  | Typ av avkodare |  | MS450P22 |  | Ljud |  | Ja |  | LED-strålkastare |  | Ja |  | Extra ljusfunktion |  | Ja |  | Kondensator för buffert |  | Ja |  | Mätningar |  | Längd över buffert |  | en mm 179 |  
  |