Diesellok 112 303 från Deutsche Reichsbahn.
Uppdatera!
? Finns för första gången
med Next18-gränssnittet och Next18-ljudavkodaren? Autentiska ljudfunktioner
? Målad i en vinröd färgskala
? Chassi i pressgjuten metall
1972 utrustade Deutsche Reichsbahn tre lokomotiv, typ 110, med en dieselmotor på 1 200 hk, som senare har visat sig vara framgångsrik i expresstågstrafiken. Precis som med andra komponenter justerade DR den hydrodynamiska transmissionen därefter. Mellan 1981 och 1990 gjordes ytterligare ombyggnationer (på cirka 500 lok) till 1 200 hk (883 kW) i Raw Stendal med hjälp av motorerna 12 KVD 18/21 AL-4 och AL-5. Dessa lok betecknades som klass 112.
Specifikationer: |
Allmän information | Koppling | | NEM-axel 355 med stängd kopplingsmekanism | Minsta radie | | En mm 192 | Amerikansk adapter | | V100 | Antal drivande axlar | | 4 | Däck med dragkraft | | 2 | Svänghjul | | Ja | Elektrisk | Gränssnitt | | Elektriskt gränssnitt för dragfordon Next18 |
| | Strålkastare | | 3 strålkastare, beroende på färdriktningen/2 baklyktor, beroende på färdriktningen | Digital avkodare | | Nästa18 | Typ av avkodare | | MX659N18 | Ljud | | Ja | LED-strålkastare | | Ja | Extra ljusfunktion | | Ja | Mätningar | Längd över buffert | | en mm 87 |
|