Ellok 103 232 från den tyska federala järnvägen.
? Version med lång förarhytt och enarmade strömavtagare
? Med omkopplingsbar strålkastare eller bakljus och maskinrumsbelysning i digitalt läge
? Z21 förarhytt tillgänglig
På 1960-talet byggdes klass E 03-klassen som det mest kraftfulla elloket fram till denna tid. Den var avsedd att användas i passagerartransporter på den tyska federala järnvägen. Från 1970 och 1974 byggdes totalt 145 av dessa lok och betecknades officiellt som klass 103.1. Visuellt anses 103:orna fortfarande vara ett av de vackraste designade elloken.
Specifikationer: |
Allmän information | Koppling | | NEM-axel 355 med stängd kopplingsmekanism | Minsta radie | | En mm 192 | Antal drivande axlar | | 4 | Däck med dragkraft | | 2 | Svänghjul | | Ja | Elektrisk | Gränssnitt | | Elektriskt gränssnitt för dragfordon enligt NEM 651-standarder med plug-in-fixtur | Strålkastare | | 3 strålkastare, beroende på färdriktningen/2 baklyktor, beroende på färdriktningen | Invändig belysning | | Ja | Invändig belysning | | LED |
|