Tredelad elektrisk ICE-T motorvagnsvagn klass 411 från Deutsche Bahn.
Setet består av en 1:a klass ändvagn typ Apmzf 411.0, en matvagn typ WRmz 411.2 och en 2:a klass ändvagn typ Bpmzf 411.5.
■ Automatisk lutning av karossen i kurvor
■ Modell utrustad med två funktionsdekodrar och en ljudavkodare
■ Stel stängningskoppling med rörliga övergångar mellan vagnarna
■ Digitalt omkopplingsbara ljus- och ljudfunktioner
1994 beställde Deutsche Bahn AG flera enheter med lutningsteknik från ett konsortium bestående av Bombardier, Deutscher Waggonbau, DUEWAG, Fiat och Siemens för att kunna ansluta kurviga rutter till ICE-nätverket. De enskilda bilarna och komponenterna tillverkades i olika fabriker. På grund av framgången med konceptet utökades beställningen ännu en gång, och framgången med ICE-T-motorvagnen har gjort den till en viktig del av fjärrfiskeflottorna. Det var viktigt för den då unga DB AG Group att de nya motorvagnsmotorvagnarna ICE-T och ICE 3 skulle inleda en ny era inom långdistanstransporter. Tanken var att passagerarna omedelbart skulle märka att detta var en helt ny generation fordon tack vare den nya och innovativa designen, vilket är anledningen till att koncernen inte ställde många krav på konstruktörerna vid den tiden. Därför är det inte förvånande att motorvagnsvagnarna i typ 411 och 415 fortfarande är moderna fordon som redan har genomgått flera framgångsrika omkonstruktioner. Med en maxhastighet på 230 km/h uppfyller de fortfarande de nuvarande kraven för ICE-nätverket och har en hög tillförlitlighet.
Specifikationer: |
Allmän information | Interiör belysning Artikelnummer | | Endast droskbussar: 945301 | Inredning | | Modell med inredning | Koppling | | Egenproducerad koppling | Minsta radie | | En mm 192 | Antal drivande axlar | | 4 | Däck med dragkraft | | 2 | Svänghjul | | Ja | Elektrisk | Strålkastare | | 3 strålkastare, beroende på färdriktningen/2 baklyktor, beroende på färdriktningen | Gränssnitt | | Elektriskt gränssnitt för dragfordon Next18 |
|